fbpx

Pozycjonowanie zagraniczne

Potrzebujesz więcej? Czujesz, że na rynku krajowym osiągnąłeś już wiele i nie bardzo widzisz potencjał dalszego rozwoju? A może chcesz sprzedawać z większą marżą na rynkach zagranicznych? Pragniesz rozpychać się łokciami na rynku niemieckim, angielskim, francuskim, włoskim, a może hiszpańskim? Jesteś przekonany, że masz odpowiednie zasoby finansowe?

Jeżeli odpowiedź na te pytania brzmi TAK – to zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi pozycjonowania stron za granicą, a następnie złożeniem zapytania z prośbą o przygotowanie wyceny pod konkretny rynek. Chcemy współpracować z klientami świadomymi – przeanalizuj więc poniższy tekst.

Czym jest pozycjonowanie zagraniczne?

zagraniczne seo

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron na rynki zagraniczne?

Każdy rynek zagraniczny rządzi się swoimi prawami. Słynne przysłowie “co kraj, to obyczaj” ma odzwierciedlenie w nawykach zakupowych. Praktyka pokazuje ,że branża którą stosunkowo łatwo wypozycjonować jest we Francji, w Niemczech może okazać się zadaniem karkołomnie trudnym. Znajomość rynku, a przede wszystkim technik i metod pozycjonowania w każdym kraju jest kluczem do sukcesu w przypadku pozycjonowania za granicą. Najtrudniejsze rynki europejskie? Niemcy, UK, Włochy, Francja – coraz większe znaczenie zaczyna odgrywać również Rosja.

Oto najważniejsze wyzwania i zasady, o których powinieneś wiedzieć przed wejściem na rynek zagraniczny:

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron na rynki zagraniczne
  • wyższy koszt pozycjonowania niż na krajowym rynku
  • konkurencja jest zazwyczaj większa niż w Polsce
  • predyspozycje i nawyki zakupowe użytkowników są zróżnicowane
  • zaufanie do polskich e-commerce jest mniejsze niż do krajowych
  • popyt na rynku zagranicznych jest większy
  • wartość koszyka zakupowego jest wyższa

Jak pozycjonować strony za granicą?

Porady dotyczące tego jak pozycjonować strony za granicą tak de facto nie mają wielkiego sensu. Dlaczego? Każdy rynek zagraniczny wymaga indywidualnej, przemyślanej strategii działania. Najpierw warto wykonać analizę rynku, a nawet całej branży, konkurencji.

Powinniśmy sprawdzić jak silnych rywali mamy na rynku, jakie produkty oferują i w jakich cenach. Oprócz tego powinniśmy poznać zwyczaje kupujących. W Niemczech np. bez założenia spółki GMBH obroty polskich firm będą znacząco mniejsze. Dopiero wtedy oszacować możemy jaki widełkowy budżet będzie nam potrzebny do pozycjonowania sklepu na rynku zagranicznym.

Jak pozycjonować strony za granicą?
Analiza branży na rynku zagranicznym
Analiza branży na rynku zagranicznym
Weryfikacja zagranicznej konkurencji
Weryfikacja zagranicznej konkurencji
Analiza konkurencji & rynku
Analiza konkurencji & rynku
Keyword research językowy
Keyword research językowy
Content marketing w języku obcym
Content marketing w języku obcym
Link building na zagranicznym rynku
Link building na zagranicznym rynku
UX design pod preferencje zagranicznego klienta
UX design pod preferencje zagranicznego klienta

Analiza konkurencji i dobór słów kluczowych

Najważniejszym elementem pozycjonowania sklepów za granicą jest szczegółowa analiza konkurencji. Każdy, kto chce zaistnieć na rynku zagranicznym musi mieć świadomość z jakimi rywalami ma na starcie. Jeśli chcemy przeanalizować konkurencję za granicą, warto skorzystać z narzędzi SEO. To z ich pomocą możemy sprawdzić widoczność strony na rynku, sprawdzić jej słowa kluczowe, przeanalizować URL-e i content marketing w obrębie witryny czy też profil odnośników zewnętrznych. Jeżeli nie dysponujemy narzędziami SEO do analizy konkurencji przebicie się na rynku zagranicznym jest praktycznie niemożliwe.

Analiza widoczności domeny moebel.de na rynku niemieckim

Na zdjęciu: Analiza widoczności domeny moebel.de na rynku niemieckim

Analiza SERP pod słowo kluczowe “Moebel” na rynku niemieckim

Na zdjęciu: Analiza SERP pod słowo kluczowe “Moebel” na rynku niemieckim

Analiza URL - https://www.home24.de/kategorie/moebel/ - pod kątem słów kluczowych

Na zdjęciu: Analiza URL – https://www.home24.de/kategorie/moebel/ – pod kątem słów kluczowych

Aspekty techniczne - wybór zagranicznej domeny, serwera, hreflangi

Jeżeli podjęliśmy już decyzję, że chcemy wejść na określony rynek, poprzedzoną stosowaną analizą, warto zacząć od tzw. aspektów technicznych domeny. Optymalnie będzie wybrać domenę z rozszerzeniem danego kraju czyli końcówkami .de, co.uk, it., fr. IP serwera nie jest już tak istotne – ale jeżeli mamy taką opcję dobrze jeżeli serwer będzie zlokalizowany w kraju, w którym chcemy prowadzić działalność. Jeżeli nie ma takiej możliwości zawsze możemy skorzystać z tzw. Cloudflare. Inne ważne aspekty techniczne, które warto wymienić, a nad którymi nie będziemy się tutaj rozwodzić to: znaczniki hreflang, geotargetowane, mapa witryny itd.

Analiza techniczna strony z wykorzystaniem narzędzia Visual SEO Studio

Na zdjęciu: Analiza techniczna strony z wykorzystaniem narzędzia Visual SEO Studio

Czytaj także: Cloudflare i jego znaczenie w pozycjonowaniu zagranicznym

Copywriting w obcym języku - opracowanie i wdrożenie

Kluczową kwestia jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów www za granicą jest opracowanie treści od strony analitycznej. Oznacza to, że jeśli chcemy stworzyć kaloryczną treść, która będzie generować ruch musimy ją dokładnie przygotować. Ów opracowanie oznacza, że treść powinna zawierać odpowiednie nasycenie słów kluczowych, zarówno o dużym jak i mniejszym wolumenie ruchu. Oczywiście ważna jest także struktura nagłówków, linkowanie wewnętrzne czy pogrubienia – a więc optymalizacja treści na stronie już po wdrożeniu. Treść to także meta atrybuty tytułu i opisy. Jak widać tych elementów jest całkiem sporo. Pamiętajmy, że treść na strony ma charakter statyczny – opisy strony głównej, kategorii, produktów, ale i dynamiczny – wpisów blogowych, które czasem warto aktualizować. Kluczową rolę w przypadku pozycjonowania zagranicznego od strony treści będzie więc odgrywał wysokiej klasy tłumacz.

Czytaj także: Jak opracować kaloryczną treść na stronę internetową?

Profil linków dla zagranicznej domeny

Screen z programu Majestic.com służącego do analizy profilu linków

Na zdjęciu: Screen z programu Majestic.com służącego do analizy profilu linków

Czytaj także: Jak zbudować wartościowy profil linków do strony?

Bezpłatna wycena