fbpx

Pozycjonowanie stron na Niemcy

Pozycjonowanie Niemcy – to słowo kluczowe, które w chwili pisania tej treści generuje średnio 210 zapytań na rynku polskim. Nie mniej jednak coraz więcej krajowych firm decyduje się wejść na rynek naszych zachodnich sąsiadów.

Nie ma w tym nic dziwnego – gospodarka Niemiec to czwarta co do wielkości po USA, Chinach i Japonii potęga ekonomiczna współczesnego świata. Warto też pamiętać o tym że Niemcy to największy płatnik netto UE i kraj, który uznawany jest za najbardziej atrakcyjną lokalizację do prowadzenia biznesu – zwłaszcza po “Brexicie”.

Dlaczego warto pozycjonować strony w Niemczech?

Pozycjonowanie zagraniczne

Sprzedaż online w Niemczech

Niemiecki e-commerce to przede wszystkim potężna konkurencja. Dla niemieckich kontrahentów najważniejszymi cechami w prowadzeniu działalności są wiarygodność, obowiązkowość, a także terminowość. Szczególnie znaczenie ma obsługa klienta. Niemcy generują ok 26% w obrocie handlu elektronicznego całej UE. Co więcej blisko 90 mln ludzi w Niemczech aktywnie korzysta z Internetu, a ponad 70% z nich dokonuje zakupów online.

Zdecydowanie najpopularniejszą opcją płatniczą w Niemczech są płatności mobilne – czyli szybkie przelewy internetowe, choć trzeba przyznać, że jest to naród bardzo konserwatywny. Preferencje w tym zakresie zmieniły się dopiero po 2015 roku. Najpopularniejsze płatności dla e-commerce to PayPal, Bank Sofort, Visa / MasterCard, Klarna, PayOne, Skrill). Mniejszy udział mają wpłaty kartami i przelewami tradycyjnymi.

Sprzedaż online w Niemczech
skuteczne seo

Jak pozycjonujemy strony na rynek niemiecki ?

Przede wszystkim chcieliśmy tu zwrócić uwagę, że operujemy na rynku niemieckojęzycznym – w tym także, austriackim i szwajcarskim. Znamy go doskonale, ze względu na fakt, że sami mamy swoje sklepy www w Niemczech, a także sprzedajemy na platformach aukcyjnych (Ebay, Amazon) oraz platformach handlowych i serwisach ogłoszeniowych np. (markt.de, quoka.de, kalaydo.de, alles.de, hitmeister, rakuten.de, zentrada.de).

zalety pozycjonowania w Google
  • Analiza konkurencji na rynku niemieckim
  • Keyword research słów kluczowych na rynek DE
  • Copywriting & Content Marketing po niemiecku
  • Link building oparty o niemieckie strony
  • Sprzedaż na platformach aukcyjnych
  • Przygotowanie niemieckich ofert handlowych

Stawki dla e-commerce negocjujemy indywidualnie, analizując dany projekt oraz trudność branży. Na rynku niemieckim pracujemy jedynie z dużymi i świadomymi klientami. Nasze stawki za 1h pracy zaczynają się od 40€, w przypadku niemieckich agencji SEO, średnia stawka oscyluje na poziomie 70-80€.

Dlaczego niemiecki rynek jest najmocniejszy w Europie?

Polski eksport do Niemiec “rośnie jak na drożdżach”. Jesteśmy narodami skazanymi na siebie – co potwierdzają spływające co roku dane eksportowe. Odkąd odzyskaliśmy jako naród wolność od blisko 30 lat Niemcy są największym partnerem handlowym Polski. Przystąpienie naszego kraju do Unii Europejskiej wraz z dynamicznym rozwojem polskiej gospodarki w XXI wieku i otwarciem niemieckiego rynku pracy spowodowało, że zainteresowanie sprzedażą naszych produktów w Niemczech jest coraz większe.

Polskie firmy chcą sprzedawać w Niemczech z wielu powodów. Niemcy to proste i bezpiecznie przepisy prawne dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. System prawny w Niemczech jest niezależny – doskonale chroni prawa autorskie, wartość intelektualną. Ponadto Niemcy są krajem stabilnym od strony gospodarczej z ogromnym popytem wewnętrznym. Niemcy to lojalny, ale wymagający partner biznesowy.

Dlaczego niemiecki rynek jest najmocniejszy w Europie?

Dla kogo rynek niemiecki?
Jakie produkty i usługi warto eksportować do Niemiec?

Ostatnie, aktualne badania dotyczące eksportu niemieckiego wskazują, że grupa produktów i usług, które chętnie kupują Niemcy od Polaków jest coraz szersza. Przede wszystkim widać progres w sprzedaży technologii cyfrowych i systemów informatycznych. Wzorcowym przykładem jest tutaj Comarch – producent profesjonalnego oprogramowania w zarządzaniu, który obsługuje takich niemieckich gigantów jak T-Mobile, Legmetall Stahlgussvertrieb czy Transmeat-Schöller. “Nie można planować zagranicznej ekspansji z pominięciem Niemiec. Niemieckie firmy wydają na systemy informatyczne 10 x więcej niż polskie”. – to wypowiedź dla Newsweeka założyciela Comarchu Janusza Filipiaka.

[Źródło: Jak zarobić sprzedając za granicą? – Dziennik Gazeta Prawna, str. 54-58]

Technologie cyfrowe i systemu informatyczne to przedstawiciel branży usługowej. Równie dobrze wygląda handel między Polską, a Niemcami. Najbardziej rozwojowe są branże związane z dekoracjami i wyposażeniem wnętrz. Na rynku niemieckim świetnie sprzedają się polskie meble, obrazy, rzeźby, dekoracje czy okna. Do niezwykle cenionych przez Niemców produktów należą również pojazdy i części zamienne, wyroby hutnicze i produkty chemiczne ( źródło: Jak zarobić sprzedając za granicą – wydawnictwo Infor Biznes ). Z własnego doświadczenia możemy dorzucić do tego branżę 3D, w której wiele niemieckich firm kooperuje z polskimi w zakresie inżynierii wstecznej.

Podatki i formy prowadzenia działalności w Niemczech

Optymalnym rozwiązaniem, ze względu zaufanie niemieckich odbiorców jest prowadzenie działalności z adresem i siedzibą w Niemczech. W kraju naszych zachodnich sąsiadów panuje kult i przekonanie, że lepiej jest kupować produkty od firmy zlokalizowanej w Niemczech niż w Polsce, nawet jeżeli jej usługi czy produkty wytwarzane są za granicą. Ponadto w Niemczech istnieje niezwykle silne przywiązanie do produktów regionalnych np. lokalne browary. Wchodząc na rynek niemiecki – warto więc prowadzić interes za pomocą tamtejszych form prowadzenia działalności gospodarczej.

Najpopularniejsze formy prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech:

  • Przedstawicielstwo
  • Oddział
  • Działalność w imieniu własnym i pod własnym nazwiskiem
  • Spółki osobowe (OHG, KG)
  • Spółki kapitałowe (GMBH, AG)

System podatkowy w Niemczech jest znacznie bardziej przyjazny niż w Polsce. Najpopularniejszą formą działalności jest spółka GMBH (odpowiednik spółki z.o.o). Kapitał zakładowy potrzebny do założenia takiej spółki to zaledwie 25.000 €.

Podatek dochodowy w Niemczech jest mocno zróżnicowany i wzrasta progresywnie według zasady – im wyższy dochód, tym większy podatek. Kwota wolna od podatku według danych na 2019 r to 9.168 Euro. W ciągu ostatnich 5 lat urosła o 814 Euro – czyli mniej więcej tyle ile wynosi od 10 lat w Polsce. W przypadku osób prawnych stawka podatku dochodowego wynosi 15%. Warto podkreślić, że wyższa kwota od podatku przysługuje osobom fizycznym i spółkom osobowym – ponad 25.000 €.

Korzystniej w stosunku do Polski wyglądają też przepisy dotyczące podatku VAT. Stawka podstawowa wynosi w tym przypadku – 19% , przy czym firmy określane mianem małego przedsiębiorcy mają obniżony VAT do 7%. Pojęcie małego przedsiębiorcy w Niemczech odnosi się do przedsiębiorcy, który nie przekroczył 22.000 €, a jego obrót w bieżącym roku nie przekroczy 50.000€.

Co więcej spółki jawne, spółki komandytowe oraz osoby prowadzące Gewerbe, których dochód z działalności gospodarczej w Niemczech w danym okresie rozliczeniowym nie przekroczył 24 500 euro, nie muszą składać deklaracji podatkowej od działalności gospodarczej w Niemczech.

(źródło: Dojczland.info)