fbpx

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie może mieć nie tylko charakter krajowy czy globalny, ale także lokalny. Usługi SEO są skierowane nie tylko do dużych i średnich przedsiębiorstw, ale także małych i mikrofirm. Oczywiście skala wykonywanych działań w tym przypadku jest zazwyczaj znacznie mniejsza, co również co do zasady dotyczy poniesionych kosztów. Nie ulega jednak wątpliwości, że pozycjonowanie regionalne jest niezwykle ważne z punktu widzenia kontrahenta ponieważ pozwala mu zlokalizować biznes na danym obszarze.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne

W jaki sposób Google określa Twoją lokalizację?

W przypadku pozycjonowania lokalnego niezwykle ważną kwestią jest to w jaki sposób Google określa lokalizację danego użytkownika.

Ostatnie update algorytmów w tym zakresie wskazują, że potentat z Kalifornii rozróżnia już nie tylko IP użytkownika, historię jego dotychczasowych wyszukiwań czy lokalizacje z telefonu. Google potrafi także identyfikować odbiorniki i sygnał od operatorów internetowych oraz sieci komórkowych i w ten sposób ustalać precyzyjnie nasze położenie. Znając naszą lokalizację, dopasowuje w czasie rzeczywistym wyniki zapytań w wyszukiwarce.

W jaki sposób Google określa Twoją lokalizację?
skuteczne seo

Jak pozycjonować stronę lokalnie?

Skuteczne pozycjonowanie lokalne

Skuteczne pozycjonowanie lokalne wbrew obiegowej opinii nie jest tak proste jak mogłoby się to wydawać. Tak de facto wiele zależy od branży – są takie, w których topowe pozycje w wyszukiwarce można osiągnąć stosunkowo szybko i trwale, ale też i usługi, w których konkurencja jest naprawdę spora. Istotną wskazówką jest jednak to, że nadal wiele drobnych biznesów usługowych nie pozycjonuje się. Myślenie Polaków często jest takie, że skoro mam stronę, to ktoś mnie prędzej czy później znajdzie. Problem w tym, że strona internetowa to tylko fundament lokalnego seo. Warto dołożyć inne elementy, które takie keyword research, optymalizacja, mikrodane strukturalne, odpowiedni profil regionalnych linków, wizytówki NAP czy widoczność w Google Maps. Te wszystkie w/w składowe pozycjonowania regionalnego pomogą nam wynieść lokalne słowa kluczowe czyli zapytania potencjalnego zleceniobiorcy na wysokie pozycje w SERP.

Keyword research lokalnych słów kluczowych

Słowa kluczowe o znaczeniu lokalnym, regionalnym czy choćby na określone miasta to podstawa pozycjonowania strony o charakterze usługowym. Jeżeli biznes funkcjonuje na jakimś niewielkim obszarze np. salon kosmetyczny, fryzjerski to nie ma sensu pozycjonować go pod frazy ogólne. Często w takim przypadku interesuje nas nawet nie całe miasto czy region, ale dzielnica danego miasta. Przykładem zapytań lokalnych mogą być np: producent okien PCV Poznań, fryzjer Poznań – Grunwald, drukowanie 3D Wielkopolska, pozycjonowanie stron Poznań.

Keyword research lokalnych słów kluczowych

Google Maps w służbie lokalnego seo

Wpis w mapach Google to dziś niezwykle ważny element jeśli chodzi o zaistnienie firmy w sieci. Wizytówka Google Maps zawiera takie elementy jak lokalizację siedziby firmy i jej adres na mapie, zdjęcie, godziny otwarcia, a także inne dodatkowe adnotacje. Rola wizytówki w Google jest niezwykle istotna ponieważ z jej pomocą szybko możemy zidentyfikować firmę, a także to jak do niej dojechać. Ciekawostkę może stanowić to jak dobierane są pozycje dla 3 pierwszych firm widocznych w wizytówce. Otóż według Google kluczowe w tym segmencie są trafność zapytania, rozpoznawalność marki, a także odległość w jakiej znajdujemy się od firmy. Ten ostatni aspekt zyskał w szczególnych latach ogromne znaczenie, podobnie jak opinie użytkowników na temat usług oferowanych przez daną firmę.

Czytaj także: Wizytówki Google Maps – co warto wiedzieć

Czym są NAP i jak wykorzystać ich potencjał?

Katalogi firmowe i sygnatury profilowe

Skuteczność katalogów to temat, który często jest poruszany na forach i grupach pozycjonerskich. Wiele firm wciąż posiada w swojej ofercie katalogi firm, choć ich znaczenie w ostatniej dekadzie wyraźnie spadło. Według nas dodawanie strony do katalogów ma sens tylko i wyłącznie wtedy jeżeli katalog spełnia określone warunki. Katalog powinien posiadać nie tylko dobre parametry, autorytet w oczach Google, ale także być zadbany od strony wizualnej oraz – co według nas najważniejsze regularnie moderowany. Nie bez znaczenia jest także to czy katalog odpowiada pod względem tematyki działalności jaką prowadzi firma. Narzędziem używanym do hurtowego zamieszczania wpisów w katalogach jest SEOLight – dla niektórych pierwsze narzędzie SEO, z którymi miały styczność w pracy agencyjnej.

Czytaj także: Katalogi SEO – czy warto?

Linkowanie z lokalnych i regionalnych źródeł

Link Building dla stron o zasięgu lokalnym może być kolejnym elementem skutecznego regionalnego SEO. Regionalizacja wyników wyszukiwania wymusza niejako na pozycjonerach pozyskiwanie linków po pierwsze o podobnej tematyce, po drugie z miejsc powiązanych obszarowo do prowadzonej działalności. Trudno bowiem sobie wyobrazić sytuację, że na słowo kluczowe agregaty prądotwórcze Poznań, będziemy pozyskiwać linki zewnętrzne ze stron, fot czy katalogów warszawskich. Oprócz pozyskiwania linków odnośników zewnętrznych, warto też wykonać relinkowanie – a więc pozyskiwać linki z miejsc gdzie linkuje się konkurencja, a nasza strona do tej pory nie posiadała tam “miejscówek”.

Pozycjonowanie regionalne/lokalne

Jakie są zalety pozycjonowania lokalnego?

Pozycjonowanie regionalne/lokalne czy na miasta niesie za sobą szereg zalet:

  • budowa rozpoznawalności marki i usług na danym obszarze;
  • wzrost autorytetu i poprawy wizerunku firmy za pomocą pozytywnych opinii;
  • wpływ na zwiększenie obrotów finansowych;
  • proste dotarcie do klientów znajdujących się w podobnej lokalizacji;
SEOdrive

Dla jakich branż sprawdzi się pozycjonowanie lokalne?

Generalnie pozycjonowanie lokalne sprawdzi się w każdej branży. Nie ma tutaj specjalnie jakichś ograniczeń. Każdy kto prowadzi biznes stacjonarny powinien mieć współcześnie stronę www. Niektórzy przedsiębiorcy rezygnują z prowadzenia strony kosztem Fanpage na Facebooku np. małe kawiarnie, cukiernie. Nie każdy biznes wymaga więc prowadzenia, a już z pewnością pozycjonowania strony www.

Branże, w których sprawdzi się pozycjonowanie o zasięgu lokalnym to:

projektowanie wnętrz;
remonty i wykończenia;
wulkanizacja;
serwisy komputerowe;
stomatologia;
salony kosmetyczne i fryzjerskie;
restauracje;
biura księgowe;
kancelarie adwokackie i prawnicze;
kliniki medycyny estetycznej.
Bezpłatna wycena