fbpx

Opisy produktów

Opisy produktów

Jak tworzyć opisy produktów, które sprzedają?

Praktyka opracowania i przygotowania opisów seo na produkty pokazuje, że choć jest to działanie niezwykle czasochłonne to warte realizacji. Pamiętajmy jednak, że pisanie tekstów na opisy zastępuje tak de facto pracownika stacjonarnego, który opiekuje się klientem w sklepie.

To właśnie ekspedient w punkcie stacjonarnym wysłuchuje klienta i przedstawia ofertę dostosowaną do jego potrzeb. W e-sklepie taka możliwość jest mocno ograniczona. Rolę pracownika przejmuje więc opis, który musi być na tyle dobry, aby przekonał klienta. Jeżeli przeanalizujemy opisy produktowe największych graczy na rynku, możemy wskazać jakie cechy powinny posiadać opisy produktowe, aby sprzedawały. Opisy produktowe powinny:

  • zainteresować klienta;
  • wzbudzić w nim chęć zakupu za pomocą określonych zwrotów marketingowych;
  • zastąpić ekspedienta – czyli odpowiadać na wszystkie pytania jakie mógłby zadać klient;
  • być zoptymalizowane pod SEO (np. zastosowanie słów kluczowych);
  • prezentować parametry techniczne produktu (np. rozmiar, materiał);
  • wskazać czas i formę dostawy produktu;

Jak wykonujemy optymalizację produktową?

Opisy produktów pod SEO rządzą się swoimi prawami. Wieloletnie doświadczenie utwierdza nas w przekonaniu, że aby produkt został wyniesiony na wysoką pozycję w wyszukiwarce powinien być dobrze zoptymalizowany. Sytuacja jest tutaj analogiczna jak w przypadku tworzenia contentu na bloga. Jest co najmniej kilka zasad, których trzeba przestrzegać aby stworzyć wartościowy i kaloryczny opis produktu – czyli taki, który w wyszukiwarce znajdzie się na wysokiej pozycji. W tym celu warto wykonać optymalizację produktową.

Na początku warto przygotować sobie listy produktów i rankujące pod nie słowa kluczowe w systemie kategoria po kategorii. Warto w tak przygotowanej liście uwzględnić frazy kluczowe w liczbie pojedynczej, pozycję którą zajmują w SERP, ilość zapytań w wyszukiwarce i URL produktu. Optymalizację produktów możemy przygotować w oparciu o model Data Driven na podstawie danych analitycznych. Jeżeli mamy podpięty e-commerce możemy wyeksportować produkty najlepiej sprzedające się czy też takie, które mają największy potencjał sprzedaży w przyszłości ( np. duży stosunek wejścia do sprzedaży przy niedużej ilości odwiedzin przez to, że produkty są zbyt daleko zagnieżdżone)

Przykład stworzenia listy produktowej dla pod frazę garnitur z wykorzystaniem Google Drive

Na zdjęciu: Przykład stworzenia listy produktowej dla pod frazę garnitur z wykorzystaniem Google Drive

Znaczniki meta

Meta atrybuty - ręczne czy z automatu

Generalnie wiele silników jest tak skonstruowanych, że z automatu zaciągają meta tytuł i meta opis odpowiednio z tytułu i treści produktu. Większość silników daje jednak możliwość ustawiania meta atrybutów w sposób ręczny. Tam gdzie pozycje są wysokie – a chcemy dociągnąć je wyżej, czasem wystarczy jedynie wdrożyć unikalny meta tytuł i meta opis – oczywiście zgodnie ze standardami SEO.

Google Title Tag to narzędzie przydatne w tworzeniu meta atrybutów pod produkty

Na zdjęciu: Google Title Tag to narzędzie przydatne w tworzeniu meta atrybutów pod produkty

Opisy produktów

Długość opisu produktu i zastosowanie słów kluczowych

Esencją optymalizacji produktu jest opis produktu i jego długość. O cechach opisu piszemy nieco niżej. Jeżeli chodzi o długość to posługujemy się tutaj terminem ilości znaków w produkcie. Według wszelkich opracowań opisy seo produktów powinny mieć co do zasady od 500 do 1000 znaków. Ważne jest też odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi i zwrotami sprzedażowymi w różnych odmianach np. garnitur granatowy, garnitur w kolorze granatowym, modny garnitur granatowy. Nasycenie nie powinno przekraczać 5%.

Struktura karty produktu z krótkim opisem, sklep Twoja-sztuka.pl

Na zdjęciu: Struktura karty produktu z krótkim opisem, sklep Twoja-sztuka.pl

Opisy produktów

Unikalne i naturalne

Aspekty techniczne karty produktowej

Aspekty techniczne – rozmiar produktu, materiał z którego są wykonane, cechy charakterystyczne towaru, przeznaczenie, odporność na zabrudzenia, sezonowość – to tylko niektóre elementy, które mogą wzmocnić impuls zakupowy po stronie potencjalnego klienta. Pamiętajmy, że dobry opis produktu jest jak ekspedient, który grzecznie i cierpliwie odpowiada na nasze pytania w sklepie stacjonarnym.