fbpx

Opisy kategorii

Jak stworzyć wartościowy opis kategorii?

Wysokiej jakości opis kategorii jest niezwykle ważny z punktu widzenia SEO. Może i co pokazuje praktyka ma też zazwyczaj pozytywny wpływ na niższy współczynnik odrzuceń. Opisy kategorii, podobnie jak te produktowe poprawiają konwersję sprzedażową. Wszystkie te zalety łączy jeden mianownik – najwyższa jakość treści.

Zastanawialiście się Państwo jaką rolę ma pełnić opis kategorii? Tworząc opisy podkategorii dla sklepu www warto mieć świadomość, że powinien odpowiadać klientowi na kilka kwestii:

  • Jakiego typu produkty są sprzedawane w tej kategorii?
  • Jakie charakterystyczne cechy posiadają?
  • Jakie parametry mają produkty w tej kategorii?
  • Co dany produkt daje klientowi? (tzw. język korzyści)
  • Czy są to produkty renomowanych marek?
  • Czy ta kategoria zawiera inne podkategorie?
Opisy kategorii

Zasady tworzenie opisów dla kategorii w sklepie www

Teksty kategorii, które wspomagają sprzedaż powinny charakteryzować się kilkoma cechami. Poza aspektami stricte technicznymi, które opiszemy w poniższych nagłówkach warto zwrócić uwagę na zasady tworzenia opisów na kategorię. Najważniejsze z nich to:

unikalność tekstu
lekkie, przyjazne pióro
odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi
oryginalne słownictwo oparte o język sprzedaży
odpowiednia długość tekstu
formatowanie tekstu
Opisy kategorii

Struktura opisu kategorii i elementy SEO

Oprócz aspektów merytorycznych i kwestii językowo-reklamowych, które mają znaczenie z punktu widzenia użytkownika, warto wiedzieć także na jakie czynniki techniczne w przypadku opisów kategorii uwagę zwraca Googlebot. Jest ich dość sporo, więc jeśli chcemy już przygotować tekst na opis kategorii warto zrobić to raz, a porządnie. Co więcej taki tekst warto po jakimś czasie zaktualizować lub rozbudować.

Czynniki techniczne, które warto wdrożyć tworząc opisy kategorii:

  • unikalny meta tytuł ( max. 60 znaków) i meta opis (max. 155 znaków)
  • osadzenie słów kluczowych według klucza ilości zapytań ( w metadanych, nagłówkach, treści)
  • linkowanie wewnętrzne ( na podkategorie, produkty, wpisy blogowe)
  • odpowiednia struktura nagłówków (nagłówek H1, H2)
  • pogrubienia ważnych fraz, wypunktowania
  • paginacja opisów kategorii, czyli stronicowanie
  • eliminowanie duplicate content