fbpx

Audyt SEO

Audyt SEO to nieodłączny etap pozycjonowania każdej strony internetowej. Większość agencji oferuje klientom darmowy audyt strony www – wykonywany najczęściej w sposób automatyczny, maszynowy przez różnego typu narzędzia. Taki audyt w ładnym opakowaniu wygląda bardzo efektownie, ale to tak de facto forma pigułkowa tego co powinien zawierać. Wykonanie zaawansowanego audytu SEO, to nic innego jak dogłębna analiza strony, poznanie jej silnych i słabych punktów. Audyt SEO to prolog, preludium przed rozpoczęciem pozycjonowania, który zawiera listę zmian i błędów do wdrożenia w formie raportu.

Co to jest audyt SEO?

Jaka jest rola i cel audytu strony ?

Każde działania ma sens – podobnie jest w pozycjonowaniu. SEO audyt ma z jednej strony za zadanie zbadanie strony, z drugiej zaś poddanie jej ocenie. Celem, a generalnie istotą audytu jest przygotowanie dokumentu w formie raportu. Powinien on zawierać listę zadań, które właściciel strony powinien wykonać we własnym zakresie (chyba, że pozycjonuje go agencja SEO) lub odpłatnie zlecić je do wykonania np. specjaliście SEO.

SEOdrive

Co powinna zawierać analiza strony internetowej ?

Analiza strony w formie audytu, powinna opierać się na czterech filarach. Pierwszy filar sprowadza się do analityki treści – sprawdzamy treść na stronie, dobór słów kluczowych, ich nasycenie. Drugi z nich dotyczy aspektów technicznych strony – patrząc przez pryzmat wdrożonej optymalizacji SEO. W trzecim filarze powinniśmy się skupić na zbadaniu profilu linkowego strony, jej widoczności. Niektóre, wyspecjalizowane agencje SEO mają w swojej ofercie również IV filar – badanie strony pod kątem UX.

Co powinna zawierać analiza strony internetowej
skuteczne seo

Jakie są zalety audytu SEO?

Jak już wspomnieliśmy na wstępie audyt stanowi preludium do pozycjonowania strony. Rzetelnie i kompleksowo przygotowany audyt strony nie jest jeszcze gwarancją poprawienia pozycji na określone słowa kluczowe w wyszukiwarce. Jak pokazuje jednak praktyka i lata doświadczeń wdrożone poprawnie rekomendacje z audytu SEO w sposób zdecydowany podnoszą widoczność strony. Mamy na to argumenty!

Wzrost widoczności klienta po wykonaniu rekomendacji z audytu SEO w perspektywie 7 miesięcy

Na zdjęciu: Wzrost widoczności klienta po wykonaniu rekomendacji z audytu SEO w perspektywie 7 miesięcy

Wzrost widoczności strony w sektorze Top 50 w perspektywie 7 miesięcy od wdrożenia zmian

Na zdjęciu: Wzrost widoczności strony w sektorze Top 50 w perspektywie 7 miesięcy od wdrożenia zmian

Zalety SEO
Zalety związane z wykonaniem audytu SEO
identyfikacja silnych i słabych elementów strony
wskazanie problemów technicznych
analiza profilu linków
analiza struktury treści
poprawa widoczności w SERP
poprawa szybkości strony
poprawa konwersji sprzedażowej
wpływ na pozytywny przyrost widoczności www
wzrost ruchu na stronie
obranie właściwej strategii rozwoju strony